Windows Defender Beoordeling

Microsoft heeft in alle Windows 10-apparaten Windows Defender ingebouwd, dus als u dit op uw Windows 10-pc leest, wordt u door Windows Defender beschermd, tenzij u een alternatief extern programma hebt geïnstalleerd. In tests is Windows Defender verreweg de favoriet, presteert het het minste in de meeste categorieën, maar het is gratis, er is geen abonnement vereist en het wordt door Microsoft automatisch bijgewerkt en ondersteund.

Windows Defender Beoordeling

Compabiliteit

Windows

Betrouwbaarheid en veiligheid

Gratis? Geen abonnement? Betekent dit slechte prestaties? Niet altijd, maar helaas is dit bij Windows Defender wel het geval. Het biedt geen slechte bescherming, zolang u uw computer up-to-date houdt en gevaarlijke plug-ins vermijdt, omdat het in AV-TEST slechts een teleurstellende 3,5/6 scoort. Howtogeek stelt voor om voor verhoogde bescherming naast Windows Defender Malwarebytes te gebruiken, eveneens gratis en samen effectief.

Onafhankelijke malwaredetectietests

Functies

Windows Defender biedt niets bijzonders als het gaat om functies. Standaard real-time bescherming en een quarantainesysteem is alles wat u krijgt, geen extra functies om u te helpen uw apparaat te beschermen. Het is zorgwekkend dat met niets anders om zich op te concentreren, ze nog steeds geen product kunnen produceren dat uitstekend presteert. Wij raden aan iets anders te zoeken.

Waar voor uw geld

Windows Defender is gratis en vooraf geïnstalleerd op elk Windows 10-apparaat, dus we kunnen niet echt zeggen dat het een slechte prijs-kwaliteitsverhouding heeft. Het enige dat we kunnen melden is dat het in de meeste tests slecht presteert, dus we raden u aan een ander antiviruspakket aan te schaffen, waar u wel voor zult moeten betalen

Ondersteuning en klantenservice

Windows Defender is software die is ontwikkeld door Microsoft en dus draaien ondersteuningskanalen ook hierop. Ze bieden wel livechat en telefonische ondersteuning, maar verwacht lange wachttijden. Het mooie van Microsoft-producten is dat ze worden gebruikt door zo'n enorme community en daarom worden via forums de meeste problemen door online ondersteuningsmedewerkers aangepakt.